AMSTERDAM - Maart 2017, Joachim Koch (49) is aangesteld als Commercieel Directeur bij Stromma Nederland, voorheen Canal Company. Hij vervulde verschillende sales-, marketing en business development functies in FMCG en retail bij diverse multinationals. Koch heeft een grote passie voor de stad Amsterdam, die hij gaat combineren met zijn 20 jaar ervaring in de internationale retail branche. Hij start aan het  begin van de transitie van Canal Company naar Stromma Nederland en wordt als Commercieel Directeur verantwoordelijk voor de herpositionering van de producten in Amsterdam.

Zichtbaar in de grachten

In juni 2016 heeft de Zweedse Stromma Group het Amsterdamse toeristische bedrijf Canal Company overgenomen. Koch gaat zich in eerste instantie dan ook bezig houden met de re-branding en herpositionering van het bedrijf, waarbij de naam van de nieuwe eigenaar meer zichtbaar wordt op de Amsterdamse grachten. Onder zijn leiding wordt een nieuw uiterlijk met de merken Stromma.com, Canal Tours Amsterdam en Hop on Hop off geïntroduceerd.

Meest gastvrije bedrijf

Peter Duwel, CEO van Stromma Nederland, is blij met de nieuwe aanwinst: “Het is voor ons een tijd vol nieuwe kansen en nieuwe ontwikkelingen en Joachim is met zijn brede commerciële ervaring en internationale expertise de juiste man op de plek van Commerciaal Directeur.” Joachim Koch voegt toe: “Samen met mijn team ga ik er vol enthousiasme voor zorgen dat we de ambitie van Stromma Nederland waarmaken. We zijn en blijven het meest gastvrije en meest inspirerende toeristische bedrijf van Amsterdam!”

Zie voor meer informatie www.stromma.com/amsterdam

Over Stromma Nederland

Stromma Nederland is de nieuwe naam van Canal Company. Sinds het voorjaar van 2016 is deze oude bekende in Amsterdam onderdeel van de Zweedse Stromma Group (Strömma Turism & Sjöfart) en vanaf toeristenseizoen 2017 wordt deze naam ook zichtbaar op de grachten. Met een lange historie die start in 1912 met Rederij Bergmann en Meijer’s Rondvaarten (jaren’ 20), groeide het bedrijf als Canal Company uit tot de oudste en grootste rederij van Amsterdam.

Stromma Nederland voert de merken ‘Stromma.com’, ‘Canal Tours Amsterdam,’ ‘Hop on Hop off’. Het bedrijf ontvangt jaarlijks anderhalf miljoen gasten voor de ultieme Amsterdambeleving op 32 rondvaartboten, een passagiersschip op het IJ, veertien sloepen, drie salonboten en honderd waterfietsen. Door de bundeling van krachten met de Stromma Group worden de mogelijkheden voor duurzaamheid, digitalisering en marketing verder versterkt.

Stromma is al tweehonderd jaar actief in scheepvaart en toerisme in Zweden, Noorwegen, Finland en Denemarken. De naam verwijst naar strömma, het Zweedse woord voor stroom. Het bedrijf heeft duurzaamheid hoog in het vaandel, wat goed past bij Stromma Nederland dat over het Gouden Green Key certificaat beschikt. De belasting voor het milieu wordt waar mogelijk verder beperkt door het toenemende gebruik van elektriciteit ter vervanging van aardgas en hybride diesel-elektro motoren. Tevens worden producten en activiteiten ontwikkeld die helpen om de drukte in de stad te spreiden, zoals bijvoorbeeld de Amsterdam Harbour Cruise en de A’DAM LOOKOUT. Zie voor meer informatie stromma.nl en stromma.com.