PURMEREND -
Becoming Astrid – over Astrid Lindgren
Biopic over de Zweedse schrijfster Astrid Lindgren (1907-2002), die als jonge vrouw verstrikt raakt in een complexe liefdesrelatie die veel impact heeft op het verdere verloop van haar leven. Ze maakt moedige en onorthodoxe keuzes. Ze volgt haar hart en ontwikkelt zo haar passie voor schrijven van fantasierijke kinderboeken, waarin haar eigen rebellie doorschemert (o.a. Pippi Langkous).

Biopic over de Zweedse schrijfster Astrid Lindgren (1907-2002), die als jonge vrouw verstrikt raakt in een complexe liefdesrelatie die veel impact heeft op het verdere verloop van haar leven. Het gaf haar de kracht en het zelfvertrouwen een ander pad te kiezen dan van haar in die tijd werd verwacht. Ze maakt moedige en onorthodoxe keuzes. Ze volgt haar hart en ontwikkelt zo haar passie voor schrijven. Met haar fantasierijke kinderboeken, waarin haar eigen rebellie doorschemert, is ze een van de meest inspirerende en geliefde auteurs van ons tijdperk geworden en staat ze symbool voor de vrije mens die met conventies durfde te breken.
Astrid Lindgren is auteur van talloze kinderboeken en de bedenkster van Pippi Langkous. Haar boeken verschenen in honderd landen en in bijna negentig talen. Wereldwijd werden meer dan honderd miljoen exemplaren van haar boeken verkocht. BECOMING ASTRID was dit jaar de openingsfilm van het festival Film by the Sea. - Becoming Astrid – Pernille Fischer Christensen, Zweden / Denemarken, 2018, 123’.

Draaidag: Dinsdag 2 april 2019. Aanvang 13.30 uur en 20.30 uur. Zaal open 12.45 uur resp. 19.45 uur. Filmhuis Purmerend (in het Stamhuis), Kerkstraat 11. Reserveren: https://www.filmhuispurmerend.nl/movies/311/17/becoming_astrid
5 en 9 april 2019

Beautiful Boy

Journalist David Sheff belandt in een tweestrijd als zoon Nic verslaafd raakt aan
Crystal Meth. David wil er alles aan doen om het leven van zijn zoon te redden, maar deze heeft een verwoestende werking op de rest van het gezin. De film omvat het hele junkie-in-een-gezinstraject: het afglijden, de schuldgevoelens van vader én zoon, de teleurstelling, de hoop op herstel, de afkick en dan weer de teleurstelling. Gaandeweg komt David tot (iets van) inzicht in zijn situatie en die van zijn zoon. Gebaseerd op memoires van David en Nic Sheff.

BEAUTIFUL BOY is gebaseerd op de memoires van vader David Sheff en zoon Nic.
De film laat de tweestrijd zien waarin journalist David Sheff belandt als zijn zoon verslaafd raakt aan de crystal meth. David zou zijn leven voor Nic geven, maar diens gedrag heeft een verwoestende uitwerking op de rest van het gezin. David wil er alles aan doen om het leven van zijn zoon te redden. Wat volgt is een cyclus van herstel en terugval naar de drugs waar geen einde aan lijkt te komen. Deze cyclus is op een indrukwekkende wijze in beeld gebracht.
De film omvat het hele junkie-in-een-gezinstraject: het afglijden, de schuldgevoelens van vader én zoon, de teleurstelling, de hoop op herstel, de afkick en dan weer de teleurstelling. Dat wordt soms wat repetitief, maar is ook noodzakelijk: gaandeweg komt vader David tot (iets van) inzicht in zijn situatie, en die van zijn zoon. - Beautiful Boy – Felix van Groeningen, Verenigde Staten, 2018, 120’.
Draaidagen: Vrijdag 5 en dinsdag 9 april 2019. Aanvang 20.30 uur. Zaal open 19.45 uur. Filmhuis Purmerend (in het Stamhuis), Kerkstraat 11. Reserveren: https://www.filmhuispurmerend.nl/movies/312/17/beautiful_boy
9 april 2019

Colette

Levensverhaal van de eerste en één van de bekendste vrouwelijke auteurs van
Frankrijk die het preutse land op zijn kop zette met haar sexy novelles.
Colette wordt door haar man, beroemde schrijver Henri ‘Willy’ Gauthier-Villars,
geïntroduceerd in de hogere welstandsklasse van Parijs. Verveeld met haar nieuwe bestaan schrijft zij dagboeken vol met haar seksuele fantasieën, die vervolgens onder de naam Claudine door Willy gepubliceerd worden. Als hij, na affaires van zijn en haar kant, achter haar rug de hyper-populaire novelle-reeks verkoopt, betekent dat het einde van hun huwelijk, en het begin van haar schrijverscarrière.

De film COLETTE vertelt het fascinerende levensverhaal van één van de bekendste vrouwelijke auteurs van Frankrijk die het preutse land op zijn kop zette met haar sexy novelles.
Als jonge bruid van de beroemde schrijver Henri ‘Willy’ Gauthier-Villars wordt ze door Willy geïntroduceerd in de hogere welstandsklasse van Parijs. Verveeld met haar nieuwe bestaan, schrijft ze dagboeken vol met haar seksuele fantasieën. Ze worden onder Willy’s naam gepubliceerd als de novellereeks Claudine. De sensuele verhalen zijn een hit en Willy en Colette groeien uit tot het bekendste koppel van Frankrijk… tot Willy haar op een dag verraadt. Ook Colette krijgt verschillende affaires met vrouwen, maar ze blijft bij hem als hij failliet gaat. Als hij achter haar rug de hyper populaire novelle-reeks Claudine verkoopt, betekent dat het einde van hun huwelijk. Ze schrijft een nieuw boek onder haar eigen naam en hiermee is Colette de eerste vrouwelijke schrijfster van Frankrijk. - Colette – Wash Westmoreland, Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten, 2018, 111’.

Draaidag: Dinsdag 9 april 2019. Aanvang 13.30 uur. Zaal open 12.45 uur. Filmhuis Purmerend (in het Stamhuis), Kerkstraat 11. Reserveren: https://www.filmhuispurmerend.nl/movies/307/17/colette
12 april 2019

Le mépris – van Jean-Luc Godard, met Brigitte Bardot

Godard volgt elk pijnlijk detail van een tragische liefde in ontbinding tussen een
filmscenarist en zijn vrouw, die steeds meer minachting voor hem is gaan voelen. Als Piccoli bezig is de Odyssee te herschrijven voor een in Cinecittà opgenomen verfilming valt Bardot voor de proleterige producent Jack Palance.
Naar verluidt was LE MÉPRIS een brief van regisseur Godard aan zijn vrouw, de actrice Anna Karina. Hun huwelijk strandde een jaar later.

Op het eerste gezicht leken Godard, voorvechter van de onafhankelijke auteursfilms, en Bardot, boegbeeld van de commercialisering van de wereld van de film, twee onverenigbare grootheden in de Franse cinema. LE MÉPRIS, het resultaat van deze samenwerking, werd Godards meest commerciële film en een van Bardots bekendste filmrollen.
Godard volgt elk pijnlijk detail van een tragische liefde in ontbinding tussen een filmscenarist en zijn vrouw, die steeds meer minachting voor hem is gaan voelen. Als Piccoli bezig is de Odyssee te herschrijven voor een in Cinecittà opgenomen verfilming valt Bardot voor de proleterige producent Jack Palance.
Naar verluidt was LE MÉPRIS een brief van regisseur Godard aan zijn vrouw, de actrice Anna Karina. Hun huwelijk strandde een jaar later. - Le mépris – Jean-Luc Godard, Frankrijk / Italië, 1963, 103’.
Derde film i.h.k.v. de cursus VISIES OP FILM, CULTURELE FILMLEZINGEN in samenwerking met Cultuurhuis Wherelant. Speciaal voor deze cursus zijn in de maanden maart en april 2019 vier films geprogrammeerd bij het Filmhuis met een inhoudelijke rode draad: Een film trekt ons mee in een andere realiteit. Dat maakt film zo fascinerend. Hoe komt het dat we zo mee genomen worden? Zie: https://www.wherelant.nl/events/view/film-en-lezing

Draaidag: Vrijdag 12 april 2019. Aanvang 20.30 uur. Zaal open 19.45 uur. Filmhuis Purmerend (in het Stamhuis), Kerkstraat 11. Reserveren: https://www.filmhuispurmerend.nl/movies/294/17/le_mpris
13 april 2019

Roma – van Alfonso Cuarón

Magnifiek en indringend, in puntgaaf zwart-wit gefilmd sfeerportret van een
Mexicaans gezin en hun huishoudster/kindermeisje Cleo in het politiek turbulente Mexico-Stad van 1970 en 1971. Indrukwekkend is de scène waarin een studentenopstand voor een democratischer Mexico in de zomer van ’71 door een paramilitaire groep wordt onderdrukt (de Corpus Christi Massacre, die 120 mensen het leven kostte). Het geweld barst los wanneer Cleo met de oma des huizes een babybedje uitzoekt. 3 Oscars!

De Mexicaanse regisseur en Oscarwinnaar Alfonso Cuarón maakt met de film ROMA de meest levensechte en fijnbesnaarde, menselijke film van zijn carrière. Het is een magnifiek en indringend, in puntgaaf zwart-wit gefilmd, sfeerportret van een Mexicaans gezin en hun huishoudster annex kindermeisje Cleo (debutant Yalitza Aparicio) in het politiek turbulente Mexico-Stad van 1970 en 1971.
Indrukwekkend is de scène waarin een studentenopstand voor een democratischer Mexico in de zomer van ’71 door een paramilitaire groep wordt onderdrukt (de Corpus Christi Massacre, die 120 mensen het leven kostte). Het geweld barst los wanneer Cleo met de oma des huizes een babybedje uitzoekt.
ROMA is door Cuarón opgedragen aan Cleo, of Libo zoals zijn kindermeisje in werkelijkheid heet. Cuarón: ‘Voor mij was ze mijn tweede moeder. Mijn indianenmoeder, als je het zo wilt noemen. Als kind zag ik haar gewoon als mijn verzorger. Ze maakt deel uit van mijn familie.' - Roma – Alfonso Cuarón, Mexico / Verenigde Staten, 2018, 135’.

Draaidag: Zaterdag 13 april 2019. Aanvang 20.30 uur. Zaal open 19.45 uur. Filmhuis Purmerend (in het Stamhuis), Kerkstraat 11. Reserveren: https://www.filmhuispurmerend.nl/movies/306/17/roma
16 april 2019

Cold War

In Polen ten tijde van de Koude Oorlog (periode van gewapende vrede tussen
de communistische en de kapitalistische wereld in de tweede helft van de 20e eeuw) is het voor Wiktor en Zula liefde op het eerste gezicht. Ze beleven een gepassioneerde romance, maar worden gescheiden door politiek en tegenslagen.

De Koude Oorlog was een periode van gewapende vrede tussen de communistische en de kapitalistische wereld in de tweede helft van de 20e eeuw. Het kapitalistische westerse blok werd geleid door de Verenigde Staten. De communisten stonden voornamelijk onder leiding van de Sovjet-Unie, of waren verbonden met communistisch China.
COLD WAR is een meeslepend liefdesverhaal van regisseur en scenarioschrijver Pawel Pawlikowski. In Polen ten tijde van de Koude Oorlog is het voor Wiktor en Zula liefde op het eerste gezicht. Ze beleven een gepassioneerde romance, maar worden gescheiden door politiek en tegenslagen.
In zijn zoektocht naar jonge artiesten om een ensemble op te zetten dat Poolse folklore opvoert, valt het oog van muzikant Wiktor op de jonge en vrijgevochten Zula. De twee voelen zich direct tot elkaar aangetrokken, maar lijken voortdurend op de vlucht tussen oost en west. COLD WAR toont een onmogelijke liefde in een onmogelijke tijd. - Cold War – Pawel Pawlikowski, Polen / Verenigd Koninkrijk / Frankrijk, 2018, 88’.

Draaidag: Dinsdag 16 april 2019. Aanvang 13.30 uur en 20.30 uur. Zaal open 12.45 uur resp. 19.45 uur. Filmhuis Purmerend (in het Stamhuis), Kerkstraat 11. Reserveren: https://www.filmhuispurmerend.nl/movies/305/17/cold_war
19 en 23 april 2019

Buddy – van Heddy Honigmann

Documentaire waarin de band tussen de behoeftige mens en zijn hulphond
verkend wordt. “Een hond haakt niet af.” Hoe vaak de autistische jongen Zeb ook om een knuffel vraagt, hond Utah vindt het altijd prima. Trevor is een oorlogsveteraan die gebroken terugkeerde uit Afghanistan. Hond Mister voelt het als hij een nachtmerrie krijgt, en troost preventief. Er worden nog vier andere verhalen over de band tussen hulphond en mens gevolgd.

Een hond haakt niet af. Dat is de belangrijkste zin uit BUDDY, een prachtige documentaire waarin Heddy Honigmann de band tussen de behoeftige mens en zijn dienende viervoeter verkent. Hoe vaak de autistische jongen Zeb ook om een knuffel vraagt, Utah vindt het altijd prima. Het dier laat hem merken dat hij er mag zijn. Een gevoel dat leeftijdsgenoten Zeb niet altijd gunnen. Honigmann volgt nog vijf andere koppels, waaronder Trevor en Mister. Trevor is een oorlogsveteraan die gebroken terugkeerde uit Afghanistan. Mister voelt het als hij een nachtmerrie krijgt, en troost preventief.
BUDDY is zeker geen simpele promotiefilm voor hulphonden. Het zijn de verhalen achter de mens die Honigmann interesseren. De jonge Zeb lijkt aanvankelijk vooral een druktemaker, maar we krijgen een steeds aangrijpender kijkje in zijn hoofd.
Met BUDDY toont Honigmann hoe deze 6 mensen troost putten uit hun hond en dankzij de viervoeter zelfstandig kunnen blijven. - Buddy – Heddy Honigmann, Nederland, 2018, 86’.

Op vrijdag 19 april 2019 wordt de film ingeleid door Martine Muizelaar met haar hulphond Hino. Aanvang inleiding 20.00 uur.

Draaidagen: Vrijdag 19 april 2019. Aanvang film 20.30 uur. Zaal open 19.45 uur. Dinsdag 23 april 2019. Aanvang film 13.30 uur. Zaal open 12.45 uur. Filmhuis Purmerend (in het Stamhuis), Kerkstraat 11. Reserveren: https://www.filmhuispurmerend.nl/movies/313/17/buddy
20 en 23 april 2019

Free Solo

Letterlijk adembenemend verhaal van rotsklimmer Alex Honnold, over het
zonder touw of enig ander hulpmiddel beklimmen van de beroemdste rotswand van de wereld, de 1 kilometer hoge ‘El Capitan’ in Yosemite National Park. Aardse zaken zijn minder belangrijk dan Alex’ wens zichzelf te overstijgen. Hij bereikt bij het ‘free solo’-klimmen een bepaalde focus, een staat van zijn, die voor hem alles is. Oscar!

Het ongelofelijke en letterlijk adembenemende verhaal van Alex Honnold, rotsklimmer die zijn levenslange droom wil verwezenlijken: Het beklimmen van de beroemdste rotswand van de wereld, de 1 kilometer hoge El Capitan in Yosemite National Park … free solo.
Het free solo bedwingen van El Captain is dé ultieme sportprestatie. Een waarbij je je volledig moet overgeven aan je lichaam. Eén minuscuul klein foutje en het is afgelopen. Door de rotswanden zonder touw of enig ander hulpmiddel te beklimmen, bereikt hij een bepaalde focus, een staat van zijn, die voor hem alles is. Zelden zal een film zoveel adrenaline oproepen. Maar de reis er naartoe is minstens zo fascinerend. Alex ontpopt zich als de klimversie van een Boeddhistische monnik. Aardse zaken zijn minder belangrijk dan zijn wens zichzelf te overstijgen. Een documentaire van mythische proporties, gefilmd door zijn vrienden, die toevallig ook de allerbeste bergfilm regisseurs van de wereld zijn. - Free Solo – Jimmy Chin / Elizabeth Chai Vasarhelyi, Verenigde Staten, 2018, 100’.

Draaidagen: Zaterdag 20 april 2019 en dinsdag 23 april 2019. Aanvang 20.30 uur. Zaal open 19.45 uur. Filmhuis Purmerend (in het Stamhuis), Kerkstraat 11. Reserveren: https://www.filmhuispurmerend.nl/movies/308/17/free_solo
21 april 2019

Playtime – van Jacques Tati

In een moderne, gestileerde wereld van staal, glas en beton, zonder ook maar
één enkele boom, baant Tati’s alter ego, de groothartige monsieur Hulot, zich struikelend een weg, ondertussen verwarring en chaos achterlatend. Vluchten is onmogelijk geworden. Voor velen is dit Tati's meesterwerk, door de observatiehumor, de geniale beeldvoering en de onweerstaanbare geluidjes. Veel scènes zijn gefilmd met een statische camera, waardoor er een soort tableaus ontstaan waarbij voortdurend overal in beeld iets gebeurt, met als climax de scène in het restaurant.

In MON ONCLE kon Tati's alter ego, Monsieur Hulot, de moderne wereld nog ontvluchten en zich terugtrekken in zijn eigen oude dorpswoninkje. In PLAYTIME belandt de groothartige Hulot alweer in een voor hem onleefbare moderne biotoop, maar is vluchten onmogelijk geworden. In deze gestileerde wereld van staal, glas en beton, zonder ook maar één enkele boom, baant monsieur Hulot zich struikelend een weg, ondertussen verwarring en chaos achterlatend. Alhoewel de toekomst van 1967 een somber beeld lijkt te voorspellen blijkt het allemaal minder ernstig: Hoewel het uiterlijk van de wereld verandert, blijkt uiteindelijk het dagelijks leven toch ongestoord zijn gang te gaan.
Voor velen is dit Tati's meesterwerk, door de observatiehumor, de geniale beeldvoering en de onweerstaanbare geluidjes. De opzet van de film is uniek: veel scènes zijn gefilmd met een statische camera, waardoor er een soort tableaus ontstaan waarbij voortdurend overal in beeld iets gebeurt, met als climax de scène in het restaurant. - Playtime - Jacques Tati, Frankrijk, 1967, 120’.

Draaidag: Zondag 21 april 2019. Let op: Aanvang 14.30 uur. Zaal. Open 13.45 uur. Filmhuis Purmerend (in het Stamhuis), Kerkstraat 11. Reserveren: https://www.filmhuispurmerend.nl/movies/304/17/playtime
26 april 2019

Lost highway – van David Lynch

Twee gescheiden verhaallijnen op een raadselachtige manier met elkaar
verbonden. Er is jazzmuzikant Fred Madison, die zijn vrouw Renée verdenkt van een verhouding. Fred wordt beschuldigd van moord op Renée, al kan hij zich er niets van herinneren. Fred transformeert naar de jonge automonteur Pete. Pete wordt vrijgelaten, en valt voor Alice, het vriendinnetje van een keiharde gangsterbaas, en laat zich meevoeren in een wereld van bedrog, seks en geweld. De identiteit van Fred/Pete blijft een raadsel, evenals die van Renée/Alice, beiden gespeeld door dezelfde actrice.

In LOST HIGHWAY worden twee gescheiden verhaallijnen op een raadselachtige manier met elkaar verbonden. Jazzmuzikant Fred Madison verdenkt zijn vrouw Renée ervan een verhouding te hebben. Op een dag is Renée dood en wordt Fred beschuldigd van moord, al kan hij zich er niets van herinneren.
Regisseur Lynch transformeert Fred, die op executie wacht, tot de jonge automonteur Pete. Er is geen enkele aanwijzing dat Pete iets met de moord op Renée te maken heeft en hij wordt vrijgelaten. Pete valt voor Alice, het vriendinnetje van een keiharde gangsterbaas en laat zich meevoeren in een wereld van bedrog, seks en geweld. De identiteit van Fred/Pete blijft een raadsel, evenals die van Renée/Alice, beiden gespeeld door dezelfde actrice. - Lost highway – David Lynch, Frankrijk / Verenigde Staten, 1997, 134’.

Vierde en laatste film i.h.k.v. de cursus VISIES OP FILM, CULTURELE FILMLEZINGEN in samenwerking met Cultuurhuis Wherelant. Speciaal voor deze cursus zijn in de maanden maart en april 2019 vier films geprogrammeerd bij het Filmhuis met een inhoudelijke rode draad: Een film trekt ons mee in een andere realiteit. Dat maakt film zo fascinerend. Hoe komt het dat we zo mee genomen worden? Zie: https://www.wherelant.nl/events/view/film-en-lezing

Draaidag: Vrijdag 26 april 2019. Aanvang 20.30 uur. Zaal open 19.45 uur. Filmhuis Purmerend (in het Stamhuis), Kerkstraat 11. Reserveren: https://www.filmhuispurmerend.nl/movies/293/17/lost_highway
27 en 30 april 2019

Stan & Ollie – over Laurel & Hardy

In de nadagen van hun carrière willen Laurel & Hardy nog een film maken. Hun roem is echter verbleekt, producenten zijn afgehaakt en de twee komieken hebben niet veel geld meer. Om hun namen weer op de kaart te zetten, toeren ze door het naoorlogse Engeland. De achterafzaaltjes blijven echter angstvallig leeg. Ontroerend is de delicaat geschetste verhouding tussen de twee. De wederzijdse afhankelijkheid, het oud zeer dat onvermijdelijk de kop opsteekt, de vriendschap en de moeiteloze improvisaties. Steve Coogan en John C. Reilly zijn perfect gecast.

De interessantste periode uit de carrière van iedere artiest zijn de nadagen. De meeste mensen denken begin jaren ’50 dat Laurel & Hardy al achter de geraniums zitten, maar het duo wil dolgraag nog een film maken. Helaas is hun roem verbleekt, producenten zijn afgehaakt en de 2 komieken hebben niet veel geld meer. Om hun namen weer op de kaart te zetten, toeren ze door het naoorlogse Engeland. De achterafzaaltjes blijven echter angstvallig leeg.
Ontroerend is de delicaat geschetste verhouding tussen de twee mannen. De wederzijdse afhankelijkheid, het oud zeer dat onvermijdelijk de kop opsteekt, de vriendschap en de moeiteloze improvisaties. Als ze willen, vermaken Laurel & Hardy iedereen die ze tegenkomen, van receptionist tot winkelbediende.
Dit is een onweerstaanbare film, Steve Coogan en John C. Reilly zijn perfect gecast en imiteren de beroemde slapstickacts van het duo feilloos. En daar valt in 2019 nog hard om te lachen. - Stan & Ollie – Jon S. Baird, Verenigd Koninkrijk / Canada / Verenigde Staten, 2018, 98’.

Draaidagen: Zaterdag 27 april 2019. Aanvang 20.30 uur. Zaal open 19.45 uur. Dinsdag 30 april 2019. Aanvang 13.30 uur. Zaal open 12.45 uur. Filmhuis Purmerend (in het Stamhuis), Kerkstraat 11. Reserveren: https://www.filmhuispurmerend.nl/movies/314/17/stan__ollie
30 april 2019

Styx

112-arts Rike vaart in haar eentje haar zeilboot naar het eiland Ascension. Na
een storm ziet zij een schip in nood, overladen met vluchtelingen. De kustwacht sommeert haar op afstand te blijven, maar hulp blijft uit. Zodra Rike de zinkende boot dichter nadert, springen enkele wanhopige vluchtelingen in zee. Alleen een jonge tiener slaagt erin haar zeiljacht meer dood dan levend te bereiken… Styx betekent in de Griekse mythologie de rivier die de boven- van de onderwereld scheidt.

Met haar jacht Asa Gray vaart 112-arts Rike de haven uit op weg naar het eiland Ascension. Ze is alleen, de zeiltocht verloopt voorspoedig, ook als een nachtelijke storm langstrekt. Wanneer Rike na de storm een schip in nood ziet, overladen met vluchtelingen, wordt de titel van de film duidelijk: Styx betekent in de Griekse mythologie de rivier die de boven- van de onderwereld scheidt. De kustwacht sommeert haar op afstand te blijven, ze is alleen en kan met haar kleine boot niet veel uitrichten. Als hulp uitblijft, kan Rike het niet langer aanzien.
Wat te doen in een crisissituatie? Is afzijdigheid wel een optie? Wat zijn de gevolgen van inmenging? Zodra Rike de zinkende boot dichter nadert, springen enkele wanhopige vluchtelingen in zee. Alleen een jonge tiener slaagt erin haar zeiljacht meer dood dan levend te bereiken.
Rikes dilemma’s zijn glashelder. Na afloop is er genoeg om over na te denken. - Styx – Wolfgang Fischer, Duitsland / Oostenrijk, 2018, 94’.

Draaidag: Dinsdag 30 april 2019. Aanvang 20.30 uur. Zaal open 19.45 uur. Filmhuis Purmerend (in het Stamhuis), Kerkstraat 11. Reserveren: https://www.filmhuispurmerend.nl/movies/310/17/styx